Zwroty i reklamacje
Art. 1 (Art.11 REGULAMINU) Prawo do odstąpienia od umowy.
- Kupujący, będący konsumentem, może odstąpić od umowy kupna-sprzedaży (jako zawartej na odległość poza siedzibą Sprzedającego), bez podania przyczyn w terminie 14 (czternastu) dni od dnia:
- zawarcia umowy kupna-sprzedaży określonego w Art. 7. ust. 7 w przypadku zakupu e-booka;
- otrzymania przesyłki przez Kupującego w przypadku materialnych przedmiotów sprzedaży.
- Na podstawie Art. 9 ust. 2, 3 i 4, pobranie e-booka w terminie krótszym niż 14 dni od dnia zawarcia umowy kupna – sprzedaży jest równoznaczne z rezygnacją z prawa do odstąpienia od umowy zawartej na odległość bez podawania przyczyn. W takim przypadku Kupujący traci prawo opisane w ust. 1 powyżej.
- Odstąpienie od umowy w trybie odstąpienia bez podawania przyczyn od umowy zawartej na odległość wykonuje się przez oświadczenie złożone Sprzedawcy w formie e-mailowej z adresu elektronicznej skrzynki pocztowej wskazanego przy składaniu zamówienia na adres elektronicznej skrzynki pocztowej Sprzedawcy wskazany w Art. 1 ust. 2.
- Poza wszelkimi innymi przypadkami, Kupujący ma prawo odstąpić do umowy, gdy zamówiony przedmiot materialny nie zostanie dostarczony do odbioru w terminie do 14 dni od daty zapłaty.
- Jeżeli odstąpienie od umowy dotyczy umowy kupna-sprzedaży materialnego przedmiotu sprzedaży, Kupujący ma obowiązek odesłać na własny koszt przedmiot Sprzedawcy.
- Sprzedawca ma obowiązek nie później niż w ciągu 7 dni od późniejszej z dat: (i) dnia otrzymana oświadczenia o odstąpieniu od umowy, (ii) dnia otrzymania zwrotu materialnego przedmiotu sprzedaży, jeśli odstąpienie takiego przedmiotu dotyczy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności na rzecz Sprzedawcy.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Kupujący, chyba że Kupujący wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla Kupującego z żadnymi kosztami.
Art. 2 (Art. 12 REGULAMINU) Reklamacje
- Sprzedający ma obowiązek dostarczyć wydawnictwa drukowane oraz e-booki wolne od wad.
- W przypadku wad, Kupującemu przysługują roszczenia z tytułu rękojmi na zasadach określonych w art. 556 i następnych Kodeksu cywilnego. Okres rękojmi wynosi dwa lata od daty pobrania e-booka lub dwa lata od daty doręczenia materialnego przedmiotu sprzedaży.
- W przypadku e-booków Kupującemu przysługuje prawo do złożenia reklamacji, gdy (i) Kupujący nie otrzyma linku do e-booka w terminie ponad dwa dni robocze od dokonania zapłaty; (ii) otrzymany plik jest uszkodzony lub jego otwarcie na właściwym do tego urządzeniu nie jest możliwe; (iii) pobrany plik nie zawiera zakupionego e-booka lub jest niekompletny. Powyższe wyszczególnienie nie jest zbiorem zamkniętym przypadków, w których Kupujący może składać reklamację w trybie skorzystania z rękojmi.
- W przypadki wydawnictw drukowanych Kupującemu przysługuje prawo do złożenia reklamacji, gdy (i) otrzymany egzemplarz jest uszkodzony (w tym niekompletny); (iii) otrzymany przedmiot nie jest przedmiotem zamówionym. Powyższe wyszczególnienie nie jest zbiorem zamkniętym przypadków, w których Kupujący może składać reklamację w trybie skorzystania z rękojmi.
- Kupujący składa reklamację w formie pisemnej wysyłając reklamację na adres elektronicznej skrzynki pocztowej Sprzedawcy. Kupujący może skorzystać z szablonu udostępnionego na stronie Sklepu.
- Reklamacja powinna zawierać dane umożliwiające identyfikację Kupującego, przedmiot reklamacji, numer zamówienia, którego dotyczy reklamacja oraz żądania związane z reklamacją. W przypadku otrzymania niekompletnej reklamacji, Sprzedawca poprosi Kupującego do jej uzupełnienia pod rygorem pozostawienia reklamacji bez rozpoznania.
- Sprzedawca poinformuje Kupującego o sposobie rozpatrzenia reklamacji w terminie 7 dni od dnia jej otrzymania poprzez przesłanie zwrotnej wiadomości mailowej.
- W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji Sprzedawca niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 7 dni prześle e-booka wolnego od wad lub zwróci Kupującemu równowartość uiszczonej ceny – do wyboru przez Kupującego.
- Reklamacje należy zgłosić w terminie dwóch lat od dnia pobrania e-booka lub od dnia doręczenia materialnego przedmiotu sprzedaży. Reklamacje zgłaszane po upływie tego terminu nie podlegają rozpatrzeniu.
- Kupujący, który jest konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, m. in. konsument ma możliwość dochodzenia roszczeń w drodze mediacji. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Kupującego będącego konsumentem oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów.